Sunday, October 9, 2016

Herfst in Benoordenhout

Deze herfst in het Benoorden hout, Den Haag, is een van de mooiste seizoenen die ik ooit heb ervaren.  De meeste dagen neem ik de hond mee naar Clingendael of naar het park vlak bij mijn huis.  Het weer is nog lekker: het is een beetje koud nu, maar niet onplezierig.  De bladeren van de bomen zijn oranje, en de kanalen zijn helder en rustig.  Maar bovenal, de lucht is zo . . . ik weet niet hoe ik dat kan beschrijven … het is helder, zodat het licht zonder vervuiling doorkomt. 

Ik heb deze maand veel nagedacht over wonen in Nederland.  Ik heb hier
nu meer dan twee jaar gewoond.  Het is een interessante ervaring geweest.  Ik vind het leuk . . . maar ik voel me nog steeds niet echt thuis.  De redenen  hiervoor zijn de gewone dingen.  Ik spreek niet zo goed Nederlands.  Iedereen spreekt hier Engels, dus kan ik mijn brood kopen, enzovoorts.  Maar ik kan niet gemakkelijk aan organisaties deelnemen, behalve die van expats.  Ook ga ik vaak naar de V.S.--ik zal  er in november en december naartoe gaan. 

No comments:

Post a Comment