Sunday, October 16, 2016

Doordrecht

Vandaag, ging ik naar Doordrecht.  Het is een stad dat vijftien minuten vanaf Rotterdam is.  Het is een van de oudste staden in Nederland--misschien de oudste.  De centrum was mooi, maar niet zo groot als Leiden.  Een groot deel was ook nieuwe winkels, voor kleren enzovoort.

Ik bezocht twee musea.  De eerst was de Doordrecht musea.  Het is een kunst musea, met oude Nederlandse schilderen, bijvoorbeeld het Haagse school, enzovoort.  Het ook heeft een goed verzameling van modern kunst.  Er was een toonstalling van een Nederlandse schilder, vanwie naam ik vergeet.  Zijn schilderen werden heel abstract, met fel kleuren.  Ze zijn donker--soms had vlekken of wazig verf, maar anderen werd leuk.

De tweede musea was een oude huis dat de eigenaar had gegeven naar de stad toen hij stierf.  Het was een groot huis, maar erg donk.  De kamers werden vol met oude  stoffig meubels.  Het is a goed museum om een idee te krijgen over leef in de zeventien eeuw, maar het is niet zo prachtig als de musea in kanaal huizen in Amsterdam.

Ik bezocht ook de groot kerk en klom de toren.  er werden twee honderd vijf en zeventig stappen.  De uitzicht was mooi op de boven.  Je kou de windmolen zien en Rotterdam.

Doordrecht is een armere stad dan anderen dat heb ik bezocht. Er zijn veel leeg huizen en zaakgebouwen die voor huur werden.  Een jonge vrouwen me vraagde om mijn phone te gebruiken, omdat haar phone was gebroken.  Zij beld vijf verschillend nummers om haar vriend te bereiken.  Dan vraag ze mij als ik zin heb om pot te roken. Zeg ik nee--zij was een beetje oververmoeid. 


No comments:

Post a Comment